PROGRAM

IX. ULUSAL ÖĞRETMENİM SEMPOZYUMU

YENİ[LENEN] ÖĞRETMEN

2 - 3 Aralık 2017
Üsküdar Belediyesi Konferans Salonu - İSTANBUL

I. GÜN: 2 ARALIK 2017 CUMARTESİ

AÇILIŞ ve PROTOKOL KONUŞMALARI: 09.30 - 10.15

ÇAĞRILI KONUŞMA: 10.15 - 11.15

Doç. Dr. Semih AKTEKİN

MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü
Öğretmen Yeterlikleri ve Öğretmenlerin Mesleki Gelişim Çalışmaları

I. OTURUM: 11.30 – 12.45 [Sözlü Bildiri]

II. OTURUM: 11.30 – 12.45 [Sözlü Bildiri]

EĞİTİM UYGULAMALARI

İYİ ÖRNEKLER - I

Oyun Terapisi ve Eğitimde Kullanımı
Yrd. Doç. Dr. Mehmet AKSÜT - Gülser AKSÜT, İzmir

Dezavantajlı Bir Bölgede İdeal Örnek Bir Sınıf Ortamı, Etkili Sınıf Yönetimi ve Sınıfta Örnek Uygulamaları
Songül DİNÇ, İstanbul

Üstün Zekâlı Çocuklar İçin Felsefe
Ali Emrah ŞARLI, Kayseri

Bir Eğitimcinin Gözünden Orman Anaokulları: Avusturya Örneği
Esra ŞAHİN, İstanbul

Finlandiya Eğitim Sistemini Farklı Kılan Unsurlar
Bera Zeyneb TÜRKMEN, İstanbul

Etkili Öğretmenlik İçin Uygulama Örneği: Hanyanı Yazarlarını Arıyor
Ömer UMUR - Dr. Gökhan Demir - Ekin Devrim Açıkgöz, Ordu

Alman Metodu Derin Beyin Eğitimi / İki Yönlü Trafik
Oğuzhan GÖZEK, İstanbul

İyilik Nedir?
Muhammet Erkam AVCI, İstanbul

Öğle Yemeği: 12.45 – 14.00

III. Oturum: 14.00 -15.30 [Atölye Uygulaması]

IV. Oturum: 14.00 -15.30 [Atölye Uygulaması]

Milenyum Çocuklarına Kodlama Eğitimi Öğreniyorum, Eğleniyorum Kodluyorum
İlkay ALP - Mehmet PALAZOĞLU, İstanbul

Hayatı Okula Taşımak
Harun AKYOL, İstanbul

Yeni(lenen) Öğrenciler Ile Etkili İletişim
Tahsin SARAY, İstanbul

Oyuna Gel! Kendini Bil!
Dursunali EMECEN, İstanbul

Çocuklar İçin Çocuk Hakları Atölyesi
Zerrin YİĞİTCAN, İstanbul

Grafik Nedir? Yenir Mi, İçilir Mi?
Aysun ÖZKAYA, İstanbul

V. OTURUM: 15.45 – 17.15 [Sözlü Bildiri]

VI. OTURUM: 15.45 – 17.15 [Sözlü Bildiri]

YENİ ÖĞRENME ORTAMLARI

EĞİTİM PARADİGMALARI

Üstün / Özel Yetenekli Öğrencilere Yönelik Destek Eğitim Odası Uygulaması
Batuhan NAR, İstanbul

Kutadgu Bilig’de Çocuk Eğitimi (Türk Eğitim Tarihi Açısından, Eğitimin Öğeleri Üzerine Bir İnceleme)
Şemseddin KOÇAK, Adana

Yeni Öğrenci İçin Okul Öncesi Yaklaşımlar
Müjdelen TÜZÜN, İstanbul

Ben Nesline Panzehir: Genç Mentörlük
Fatma GEDİK - Tülay AKBULUT, İstanbul

Çöp Canavarı - İlkokul Stem Çalışması / Yeni Öğrenme Tasarımları ve Model Örnekleri
Hatice AYIK, İstanbul

Yeni(len) Öğretmenin Me(n)tal Yorgunluğu
Dr. Salih UÇAK, İstanbul

Yazılım ve Robotik İle Geleceğe Merhaba Projesi
Ömer GÜNAYDIN, Trabzon

Bilgi Toplumuna  Geçiş Sürecinde Yöneticilere Yönelik Hizmet İçi Eğitim Stratejisi
Nurdan KARBUZ, Kocaeli

 

Özel Okulda Öğretmen Olmak
Ahmet BOLELLİ, İstanbul

VII. OTURUM: 17.30 - 18.45 [Sözlü Bildiri]

VIII. OTURUM: 17.30 - 18.45 [Sözlü Bildiri]

EĞİTİM SÜREÇLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

İYİ ÖRNEKLER - II

Stajyer Öğretmenlerin Yetiştirilmesinde Bibliyoterapi Uygulaması
Rabia OĞUR, Adana

Küçük Prens Okulumuzda
Remziye ULUDAĞ KIRÇIL, Amasya

İlkokul Üçüncü Sınıf İstanbul Dersinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Meral SOLMAZ - Yrd. Doç. Dr. Şaban BERK, İstanbul

Mehmet Akif'in Öğretmenliği ve Öğretmen Tanımı
Aziz ERDOĞAN, İstanbul

Özel Yetenekli Çocuklarda Yazarlık Atölyesinin Önemi
İlyas Han ŞAHİN, Kayseri

3 lü Halka: His, Heyecan, Haz; Analiz, Sentez, Değerlendirme
İsmail BÖLÜKBAŞ, Kayseri

Tımss ve Pısa'da Başarılı Olan Ülkelerin Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve İdeal Öğretmen Algısı
Cihangir DOĞAN - Feride AKAN - Selen BIÇAK, İstanbul

Planlamadan, Uygulama ve Değerlendirmeye Sosyo Bilimsel Konular
Mustafa DEMİR, Rize

II. GÜN: 3 ARALIK 2017 PAZAR

ÇAĞRILI KONUŞMA: 09.30 - 10.30

Prof. Dr. Aytaç AÇIKALIN

Hacettepe Üniversitesi Emekli Öğretim Üyesi
Bir Yılan Hikâyesi: Öğretmen Yetiştirmek

IX. OTURUM: 10.45 - 12.00 [Sözlü Bildiri]

X. OTURUM: 10.45 - 12.00 [Sözlü Bildiri]

YENİ ÖĞRENCİ ve ÖĞRETMEN

EĞİTİM YANSIMALARI

Pandomimle Sureler
Rumeysa AKSU, İstanbul

Mesleki Eğitim ve İstihdam - Meslek Liselerine Model Önerisi ve Çözüm Reçetesi
Erol DEMİR, İstanbul

Atölye Çalışmalarıyla Çocuklarda Yabancı Dil Eğitimi
Gökçe TOLON, İstanbul

Hababam Sınıfı Film ve Kitaplarının Öğrenci, Öğretmen, Veli, Yönetici ve Maarif Müfettişleri Açılarından İncelenmesi
Mem Turgut ÖZATLI, İstanbul

Akran Etkileşim Atölyeleri
Hilal DANSIK, Adana

Kendiyle ve Toplumuyla Barışık Bir Nesil İçin Eğitim Uygulamaları: Veli Akademileri
İbrahim VELİ, İstanbul

Yeni Eğitim Ortamı ve Dinamikleri: Eğitim 4.0
V. Metin BAYRAK, İstanbul

“Çocuklar İçin Felsefe Eğitimi Üzerine Nitel Bir Araştırma” Uygulama Örneği
İlknur ERKAN, İstanbul

XI. OTURUM: 12.15 - 13.15 [Atölye Uygulaması]

XII. OTURUM: 12.15 - 13.15 [Atölye Uygulaması]

Eğitimin Geleceğinde Arketipler: Arketipal Pedagoji
Özgür ÖNAL, İstanbul

Okuma Halkası
Gülşah ERTAŞ, İstanbul

Tanışma ve Kaynaşma Oyunları
Mustafa YILDIRIM, İstanbul

Web 2.0 İle Eğlenerek Öğreniyorum
Sakine RÜZGAR, İstanbul

DEĞERLENDİRME KONUŞMASI: 13.15-13.30

Öğle Yemeği: 13.30 – 14.30

 BOĞAZ GEZİSİ ve SERTİFİKA TÖRENİ
14.30 - 17.00

POSTER SUNUMLAR

Osmanlı Padişahları Özel Dergi Çalışması
Mehmet GÜNDÜZ
Eğitimde Web 2.0 ve Fatih Projesi
Salim AÇIKGÖZ
Proje Tabanlı Öğrenme
Burhaneddin TUNA
Dizilim Sporu
Hasan GÖK - Elif GÖK

Geleceğin Öğretmen Modeli
Sezen EFE
Zaman Akıyor Çeşmelerimiz Yok Oluyor
Mehmet GÜNDÜZ
Finlandiya Eğitim Gezisi
Esra ŞAHİN
Atölyedeyim: Sınıftan Atölyeye, Atölye Merkezli Eğitim
Zeynep YAZGI